DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 14. ledna 2015

Home » » Recenze/review - DOOMBRINGER – The Grand Sabbath (2014)

Recenze/review - DOOMBRINGER – The Grand Sabbath (2014)


DOOMBRINGER – The Grand Sabbath
CD 2014, Nuclear War Now! Productions

Na záda mi položili obrácený kříž, bičovali mě a smáli se mi, že vypadám jako Ježíš. Musel jsem absolvovat všechna křížová zastavení a moje pouť do Svaté země byla nekonečná. Když mi pak na hlavu nasadili trnovou korunu, vzdal jsem to. Jsem jenom obyčejný člověk, slabý a hříšný. Ani nevím, jak jsem se stal obětí téhle šílené sekty, ale když teď sedím ve své cele a čekám na poslední soud, přemýšlím, cože jsem to vlastně za svého života provedl špatného. Možná jen…death metal. Ten by mohl vadit. Přiznávám svoji vinu, nasazuji opět na záda obrovský dřevěný kříž a za neustálého bičování vzpomínám na ty krásné chvíle, strávené se smrtícím kovem. Pamatuji rok 2014 a tehdy novou desku polských odmítačů dobra DOOMBRINGER. Ti hrají podobně, jako jejich kolegové ve zbrani NECROS CHRISTOS, GRAVE MIASMA, LVCIFYRE, DEAD CONGREGATION apod. Samozřejmě, všechno touhle rouhání vychází z minulosti, a tak si určitě občas vzpomenete i na slavné INCANTATION.

U podobně laděného doom/black/death metalu se sází spíš na vytvoření temné atmosféry, než na technickou propracovanost. Líbí se mi právě špinavost, nespoutanost, se kterou DOOMBRINGER ke své tvorbě přistupují. Kapela si v určitých kruzích již vybudovala díky svým demonahrávkám, jedné kompilaci, EP a splitku s GOAT TYRANT poměrně velkou základnu fanoušků. Ti musí být, stejně jako já, letos spokojeni, protože první dlouhohrající album těchto vyznavačů stínů v polských katakombách, se povedlo. Není to sice nic, co by nějak výrazně zamíchalo s death metalovým děním v Evropě, ale hraje se zde poctivě, nadšeně a všude kolem je cítit těžký okultní vzduch. Jsem moc rád, že se Poláci nevydali cestou zvukové „nesrozumitelnosti“ a tak si můžeme celé tohle rouhání vychutnat. Necelá tři čtvrtě hodina je v podstatě takovým obřadem, kdy v pozadí pobublává zvuková stěna a k tomu vokalista Medium Mortem deklamuje texty o temnotě, zlu a špatnostech tohoto světa. 






Podobné desky se nedají moc poslouchat bez patřičné nálady a tak doporučuji si před společnou seancí přečíst pár řádků o tom, jaká zvěrstva to zase napáchala církev. Bude vám pak určitě lépe a vše si pořádně vychutnáte. Nezasvěceným bude určitě vadit monotónnost, která tam samozřejmě je, ale musíte si uvědomit, že zde není účelem narvat do jednoho songu co nejvíc riffů, tónů a stihnout to v co nejkratším čase. Tohle je spíš taková až doomová „pohoda“, připomínající pomalé trhání nehtů, vrtání zubního kazu i s nervy nebo oplakávání konce krásného dne. Někdy na mě padá až určitá nostalgie, splín, který mě neopouští v podstatě po celou dobu téhle nahrávky. Občas jsem sice míval i období, kdy jsem nebyl chycen a vše považoval jen za vzdálené šumění krve. Zkrátka, pro podobné běsnění musím mít náladu, chuť a hlavně čas. Nesmím být rušen ničím jiným a temné mraky by se měly venku skoro dotýkat země.


„The Grand Sabbath“ není určitě deskou pro každého. Ocení ji spíš temněji zaměření posluchači a pak ti, kdo dlouhodobě žijí v zemi stínů. Mně tentokrát přišla tahle hodně zkažená krev k chuti. Nebudu ji sice označovat absolutním puncem zla, ale musím uznat, že do té správné „špatné“ nálady mě dovedli DOOMBRINGER vždy dostat. Mám rád podobná alba. Líbí se mi to pomalé navozování nálady absolutního zmaru, strachu a beznaděje. Užívám si spolu s kapelou odkapávající hnis ze stěn jejich rodné katakomby. Konečně jsem vystoupal na bájnou horu Golgota. Před nějakými 2014 lety zde stanul jeden můj předchůdce, který otočil koly dějin pořádně zprudka. To se mi samozřejmě nepovede, ale mohu alespoň zařvat do světa slova o nespravedlnosti, odmítání násilného dobra a shodit ze sebe ten prokletý kříž. Stejně jako DOOMBRINGER. CD, které si na křížovou cestu kněz rozhodně nevezme. Temné, žhnoucí a odpudivé jako samo nebe. Doom, black, deathová esence černoty.



Asphyx says:

Meeting with the new album DOOMBRINGERS reminds me the cross way with an inverted cross on my back. The dark, glowing, nihilistic album with black doom atmosphere. If you want I recommend this CD of these sinners with experience! Polish death metal from the grave!



Seznam skladeb:

  1. Labirynth of Everlasting Fire
  2. Ominous Aliance
  3. Nocturnal Assembly
  4. Vessel of Gifts
  5. Children to Moloch
  6. The Sleep of Thanatos
  7. Grand Sabbath Reaps Souls

Čas: 43:30

 

Sestava:


Old Coffin Spirit – basa, zpěv
Tribes of the Moon – kytara
Sepulchral Ghoul – bicí
Medium Mortem – zpěv




Share this games :

TWITTER