DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 15. ledna 2015

Home » » Recenze/review - FATALITY – Bloody Hate (2014)

Recenze/review - FATALITY – Bloody Hate (2014)


FATALITY – Bloody Hate
CD 2014, Cecek Records

Těm krásným holkám na první stránce obalu to na začátku tolik slušelo! Jenže měly to štěstí/smůlu, že potkaly brněnské maniaky FATALITY. Jejich svět se najednou změnil v krvavě rudé řečistě strachu a bolest si dávala rande s krutostí. Pán z titulky, v krásně sešité masce (snad z lidských kůží), se brouzdá všude okolo a šíří kolem sebe strach. Jeho oblíbenou hračkou jsou nože na všechny způsoby a nepohrdne pořádně uleželým syrovým masem. Ano, SYROVÉ, to je to slovo, které mě napadá při poslechu novinky „Bloody Hate“ jako první. Velkou měrou k tomu přispívá zvuk (Studio Kwlsound Design), který ve mně probouzí vzpomínky na letošní léto, kdy utekl nedaleko mého bydliště čerstvý vrah a já chodil po večerech běhat. Ohlížel jsem se za sebe, rozechvělý strachem a napjatý pro případný útok. V ulicích se vznášelo napětí, lidé byli neklidní a na všech bylo možné pozorovat známky pradávných sebezáchovných pudů. Nakonec toho bastarda zaplať Satan chytli, ale ten pocit už v nás všech zůstal. S novou deskou brněnských řezníků je to podobné. Po poslechu dlouho sedím, přemítám a mimoděk svírám ruce, až mám v dlaních otisky zarytých nehtů.

Je zajímavé, že ve mně zanechal velmi silný dojem obal alba. Pokaždé, když teď přede mnou někdo vysloví sousloví „nové album FATALITY“, naskočí mi na mysli červená barva, do které celý cover oblékl dvorní designer kapely Jaromír „Deather“ Bezruč (mimochodem, spolu s posledními SECTESY asi to nejlepší, co jsem poslední dobou v našich končinách viděl). Rovnou musím zmínit i celý booklet. V dnešní době, kdy spousta kapel odbyde CD jednoduchým dvojlistem, jsou FATALITY krásným příkladem toho, že když se chce, tak to jde. Krásná práce a velmi příjemný sběratelský kousek. Nejdůležitější je samozřejmě ale hudba a ta je na „Bloody Hate“ velmi tradiční, old schoolová, řezající. Připomíná setkání zkušených řezníků-řemeslníků, kteří bourají maso hezky postaru, ručně a s přehledem protřelých bardů. Oproti minulému albu se trošku přitvrdilo, pořádně roztočily vrtule a i když se pohybujeme převážně ve středním, houpavém a krutějším rytmu, vše vyznívá značně tvrdě.


Mé oči začínají vidět rudě. Přijde mi, že mi někdo přetáhl přes obličej závoj nasáklý krví. Poslouchám „Bloody Hate“, vzpomínám spolu s kapelou na nejlepší alba SIX FEET UNDER, OBITUARY, občas dokonce snad slamující praotce INTERNAL BLEEDING. Muzika je jako stvořená ke kývání hlavou nebo ke kopání hrobu. Všechny ty riffy, údery bicích mi připomínají ostré hřebíky, které jsou mi zaráženy kladivem do uší. Pomalu zesiluji volume až na samou hranici snesitelnosti. Noví FATALITY znějí nejlépe, pokud jsou pořádně nahlas. Není od věci zmínit i jakousi chladnou atrmosféru, která se vyskytuje (jako šedá eminence) během všech skladeb. Kdysi, na civilní službě v nemocnici, jsem cítil podobný „zápach“ při průjezdu kolem dolních pater pitevny. Pokaždé jsem se neubránil dojmu, že ze dveří vyrazí nějaký nemrtvý a zakousne se do mého hrdla. Zrychloval jsem raději krok, stejně jako to činím při cestě z práce s „Bloody Hate“ ve sluchátkách, mnul si ledovou námrazu ze zátylku a těšil se na denní světlo.



Osobně loňské album považuji zatím za to nejlepší, co jsem měl možnost od FATALITY slyšet. Je propracované, surové, hudebně násilné a smrdí poctivostí na míle daleko. Mám to takhle rád. Pokud jste stejně jako já příznivci spíše starší death metalové provenience, jsem přesvědčen o tom, že vám tenhle krvavý flák masa bude chutnat stejně jako mě. Bývám jejich hudbou při poslechu zcela pohlcen a rád se účastním každé pitvy, kterou FATALITY pořádají. Přiznám se, že jsem takovou ránu mezi oči opravdu nečekal. Je to jako setkání s partou pořádně naštvaných pitbulů, kterým někdo naočkoval čerstvou vakcínu vztekliny. Cítím zahryznuté tesáky do svých končetin, odpadávající kusy tkání, pach zběsilosti, zimu a smrt. Death metalové album ostré jako čerstvě nabroušený skalpel!


Asphyx says:

I personally consider the last album so for the best one, that I had the opportunity to hear from FATALITY. The CD is a sophisticated, crude, musically violent and stinks with honesty for miles away. I like this way. If you're fans of rather older death metal provenance like me, I am convinced, you'll enjoy this bloody hunk of meat like me. I must admit I didn't expect such a blow between my eyes. The CD is a meeting with a bunch of really angry pit bull, who were indoctrinated with fresh rabies vaccine. I feel bite and kill fangs into my limbs, falling off pieces of tissue, smell fury, winter and death. Death metal album sharp as a freshly sharpened scalpel!


Seznam skladeb:

1. White Lace
2. Bad Religion
3. Night Fight
4. Bloody Hate
5. Ted Bundy
6. Grave
7. Burned
8. Parasomnia
9. Suffer The Children (Napalm Death)
10. Outro


Čas: 37:57

Sestava:



Marek Veselý – kytara, zpěv
Lukáš Hort – zpěv
Josef Prchal – kytara
Pavel Zajíc – bicí
Tomáš Rumler - basa


Share this games :

TWITTER