DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 17. ledna 2015

Home » » Recenze/review - PYRE – Human Hecatomb (2014)

Recenze/review - PYRE – Human Hecatomb (2014)


PYRE – Human Hecatomb
CD 2014, Chaos Records

Až jednou najdou někde pohozené moje tělo, bude pěkně zuhelnatělé. Za ty roky ho spálí odrazy světla z obrácených křížů, které jsem měl možnost za svůj nehodný život vidět. U posledního soudu mi budou spílat všichni svatí a i když se snažím nikomu neubližovat, tak budu stižen určitě velkým trestem. Nějak mi to poslední dobou nevadí, bezbožná muzika je mým údělem stejně už tak dlouho, že mám dveře od toho, čemu věřící říkají nebe, už dávno zavřené. Jenže odolejte třeba takovým ruským deathařům PYRE. Ti hrají tak poctivě, řezavě a tvrdě, že nelze nepropadnout hříchu. A co na tom, že podklady, podle kterých pánové hrají, byly položeny už v devadesátých letech minulého století takovými veličinami, jako jsou/byli ENTOMBED, GRAVE, DISMEMBER.

Samozřejmě, takto by PYRE dle promo materiálů zařadil klasický dnešní rychlo – recenzent. My, co máme už nějaký ten křížek na krku, moc dobře víme, že po bedlivějších seancích jdou vystopovat i vlivy třeba takových AUTOPSY, COMECON, MORGOTH a v některých momentech dokonce ASPHYX nebo EDGE OF SANITY. Přístupem ke špinavosti mi pak ruští bohatýři připomínají řecké DEAD CONGREGATION.


Nejprve se mi vůbec nechtělo věřit, že deska má být teprve prvním dlouhohrajícím albem kapely. Od roku 2011 vyšlo zatím jen jedno EP v roce 2012 a parádní splitko s mými holandskými oblíbenci ENTRAPMENT (2013). PYRE nakonec letos zakotvili u mexického labelu Chaos Records, v jehož distribuci vycházejí jen ty nejlepší old school death metalové lahůdky. Pro mě jsou rouhači ze Sant Petersburgu velmi příjemným překvapení. Dokonce jsem jejich prvotinu mnohokrát upřednostnil před hodně slavnějšími jmény. Nechybí jim totiž určitý drive, těžko popsatelný tah na branku, který mě nenechává stále v klidu. Deska jakoby na mě útočila ze všech stran a nebylo před ní úniku.


Všemu přispívá krásně vyvedený obal digipacku (na svědomí ho má umělkyně pod jménem Dara Kaos). Nahrávalo se v ruském studiu Hiboli, ve kterém vznikla pořádná špína, to vám povím. Podobných kapel sice vzniká a zaniká každý den odhadem několik desítek, ale jen některé dokážou přenést atmosféru starého hřbitova na svůj nosič. PYRE se to povedlo. Rozsekali mě na malé kousky, pak opláchli své nástroje poctivou ruskou vodkou a nakonec mé ostatky vystavili na vratech místního pohřebiště.

Chřestí a seká se zde jako o závod. Hudbu, produkovanou těmito maniaky lze samozřejmě odsoudit pár slovy o starobě, jenže mě pořád fascinuje ta energie, oddanost hrobnické práci a určitá šílenost, která musí určitě vyniknout na koncertě. Posílám do Ruska jeden velký smrtící pozdrav. Takhle upřímný old school death metalový pozdrav ze záhrobí jsem tedy nečekal. Skvěle!


Asphyx says:

I can't believe that this album "Human Hecatomb" is just the first-length album of the band. The CD is very dark, raw, sophisticated and doesn't miss the patina of good old death metal times. I am fascinated by the energy, commitment, work of gravedigger and some madness, which is evident in every song. The album attacks from all sides and it isn't possible to escape. PYRE was able to give on CD the atmosphere of the old cemetery. Such a true old school death metal greeting from the grave I didn't expect. Great!


Seznam skladeb:

1. Merciless Disease
2. Far Beyond The Unknow
3. Last Nail In Your Coffin
4. Possessed
5. Flesh To Poles
6. Under The DeathReign
7. We Came To Spill Thy Blood
8. Curse Bloodline
9. Disturbia

Čas: 42:36

Sestava:



Dym Nox – basa, zpěv
Kannib Maledik - bicí
Roman Rotten – kytara
Fred Obsinner - kytara

Share this games :

TWITTER